tisdag 31 juli 2018

redan tisdag


Vilken härlig bild!
Jo det har gått några dagar sen det var tävling. Söndagen tillbringades i Göteborg, som för ovanlighetens skull inte bjöd på något regn. SOL hela dagen. Lomax gjorde en kanon insats och var först i mål. Ryttaren var visst riktigt nöjd med detta, av bilden att döma.




 Bergheim var duktig han också.
Han blev trea, slagen med absolut minsta marginal. Blev han verkligen trea?? Alla som sett på Tv var övertygade om en andraplats. Så kan det gå.


I går kallades barnbarnet in för arbete.
Staket skulle målas och då blev det barnarbete.   
(nåja mannen hjälper till lite, mest för att hålla henne sällskap.) Nu är det inte så många brädor som blir målade i denna värme. Det går bara att arbeta korta stunder morgon och kväll.


Denna dag har vi, mannen och jag, tagit det lugnt på uteplatsen. Inte så ovanligt förresten men skönt.
Egentligen är korsordet mitt men när jag går bet skickar jag över till mannen för lite hjälp.


Under tiden tar jag en bok och kopplar med. 
När jag inte gitter hålla varken bok eller korsord blir det ett eller annat avsnitt av sommarpratarna. Skönt att bara sluta ögonen och lyssna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar