söndag 22 juli 2018

samma ben..tredje gången


Det har visst gått troll i detta. Idag hände det igen. Denna gång föll jag med cykel och hund (samma hund som förra gången) i ett dike.
Jo ni läste rätt. Jag, hunden och den fina röda cykeln slog pladask ner i diket på vår morgonrunda. Nä, det var INTE hundens fel (denna gången heller). Jo, kanske lite, han tog svängen lite snävt så för mig var det att välja mellan att köra över hunden eller sikta på diket. Valet känner ni till nu.


Skadorna är måttliga (hunden helt oskadd och troligen helt ovetande om händelsen) men det känns lite grann nu. Det tråkiga är att det är samma ben som jag skadat två gånger tidigare denna sommar. Först när jag föll över hunden och fick uppsöka lasarettet med konstaterad korsbandsskada, andra gången när jag dråsade av positionsstolen på uteplatsen å så idag. 
Stackars ben, vad mer kan man säga

Kanske borde jag varken ha cykel eller hund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar