torsdag 5 juli 2018

skånska marknaderna har börjat


Hörby marknad!
Igår var det dags. Anna horsekeeper och jag for iväg precis som vi brukar. Annan färdväg detta år men för övrigt var allt sig likt.  
Första stopp blev (också som vanligt) fika på Tahiti cafe. För min del blev det pizzabulle (aningen för skarp i smaken) 0ch min absoluta favorit när det kommer till kaffebröd nämligen "Danske", en helt underbar kaka.




Marknadsbesöket bestod ju naturligtvis inte bara av fika och mat ( men det mesta faktiskt), det blev lite inköp också. Pelargonier, hundbajspåsar och vaxdukar var väl det viktigaste från den dagen.
Det var sommar!!! Solen och värmen var i fokus. Vi klarade inte så många timmar så tidig eftermiddag bar det av hemmåt igen. Men innan dess hann vi med lite marknadslunch och vad är väl mer typisk marknadsmat än stekt sill med potatismos. Så fick det bli för min del.

Idag är en annan dag med nya utmaningar. jag gissar att det kan bli sill (eller i vart fall fisk) även idag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar