söndag 26 augusti 2018

äpple, äpple och ännu mer äpple



Äppelmos, äppelsylt, äppelkaka, äppelpaj, kokta äpple, stekta äpple, fyllda äpple, äppelris  och naturella äpple. Det är äpple över allt i vårt hem just nu. Jag är i och för sig tacksam över all den frukt (läs äpple) som jag nu har att ta tillvara.



Lite plommon blev det också som nu har blivit omvandlade till marmelad.
Det blir gott till vintern.



Medan jag har sysselsatt mig bland äpple har mannen och barnbarnet förbättrat utseendet på vår tomt. Staketmålning idag. Fint blir det. Perfekt väder.


Här uppe från arbetsrummet har jag full koll på arbetet. Här kan jag se om det tycks va dags för lite fika eller om mannen fuskar.
Allt gick rätt till och det tog inte särskilt lång tid. Med andra ord....bra jobbat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar