söndag 5 augusti 2018

nästan overkligt




Inte bara knallar och marknadskarameller på Gislövs marknad igår. Någon (eller några) visade upp traktorer. Dagens traktorer. Vilka maskiner.
En av mina favoriter var kanske den här vackert gula, av ett märke jag inte uppfattade. Lite nostalgi känsla över den.


Den här stora röda, av märket Farmall, var just precis stor. Närmare gigantisk kanske. Mannen som rattade maskinen var och är av naturlig storlek och av  märket Homo Sapien.



Det fanns också en grön som var så stor att den nästan var skrämmande. För mig såg den aningen onaturlig ut och jag tror den hade platsat i en skräckfilm.
Jag har väl ingen stor fascination av traktorer eller andra lantbruksmaskiner men en viss tjusning finner jag allt i dessa giganter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar