fredag 21 juli 2023

blommande cykel




Ja, så var det fredag igen. Veckorna bara rusar undan.
igår var vi med några vänner och käkade grillbuffé. Gott som vanligt och alla blev mätta och glada. Kaffet dracks hemma hos oss. Funkar ju så också.

Hos oss har vi en klematis soom vi idogt under fem års tid försökt utrota. Icke. Den lever kva och har iår bestämt sig för att ta en av våra cyklar till fånga. Massor med knoppar finns så vi får väl se hur det slutar.

Så är det ju det här med semester. Som pensioinär har man ju inte den förmånen at kunna ta "semester". Våra dagar är ju liksom lika mest hela tiden, beror bara på vad vi väljer att fylla dem med. 
Det blir inga långa utflykter och troligen ingen utlandsresa i år. Detta beror på våra hästar som numera bestämmer allt i våra liv.
En regnig dag spenderar jag gärna med att lyssna på regnet som slår mot rutan eller skvalar mot uterumstaket samtidigt som jag läser en bra bok.
Någon frågade mig häromdagen vad jag vänter med att göra till September. Konstig fråga tycker jag. Varför vänta med något om jag kan göra det nu och idag.
Min sommarkänsla nu är att jag är tillfreds med livet och därmed sommaren. Den får väl va som den blir.

Idag ska jag göra...vaddå??
I morse hade jag tanke på något men nu är det borta. 
Jag har visst tappat minnet.


Om ni hittar det så bry er inte om att lämna tillbaka det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar