torsdag 6 juli 2023

förnyelse



Ibland känns blogen väldigt oviktig. Så har den gjort några dagar nu, därför inget skrivet.
Livet måste fortsätta levas så nu är jag här igen.

Igår var det premiär för de stora sånska sommarmarknaderna. Start i Hörby.
Viss, Anna horsekeeper och jag var aturligtvis på plats, bland de första till och med.
Vad startar man dagen med om inte en härlig frukost....


Croissont och "dansk" blev det för min del. Lite sämre och dyrare än tidigare men det gick ändå ner. Regnet hotade men lät oss slippa kontakt. Tror det blev sämre väder bortåt eftermiddagen, men då var vi i säkerhet hemma.

Inköpen var för min del inte många.....


Ny vaxduk till uterummet. Så ser den ut detta året. Den blev riktigt bra.
Även en vaxduk till bordet på framsidan blev det och den ser ut så här.......



Så var det spelkväll med grannarna igår. Det är inget vi behöver ödsla ord och tid på.
Jag vann i varje  fall inte.


Som tröst köpte mig en ny blomma idag. Det blev en ganska fin ros i kruka.


Den ska få flytta ut i trädgården så får vi se vad som händer. Vi kan ju alltid hoppas att den överlever sommaren.

Nu tänkte jag mig en stund av meditation. Nä, kanske inte så där på riktigt men det finns lite att fundera över ibland. Inget viktigt eller livsavgörande men ändå.
Vi hörs när vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar