lördag 6 januari 2024

en nästan helt vanlig lördag

En vanlig lördag för oss är som vilken dag i veckan som helst. 
Idag blev det ett besök hos svågern som nu, sen i förrgår, finns på ett korttidsboende. Tyvärr är han så kraftig dement nu att det finns betydande minnesluckor. Glädjande är dock att han ännu känner igen oss, och blir glad när vi kommer.
Är glad att jag har ett förflutet inom vården och kan se och upptäcka brister inom omvårdnaden. Inte minst språkmässigt. Många talar dålig svenska.
Nåja, vi får se tiden an.

Lite annat har jag också hunnit med idag. 
Katten var nästan utan mat så det blev till att köpa hem ett nytt lager.
Så har jag rensat och städat ur kylskååpet. All jul och helgmat nu borta. Känns ändå lite skönt.



 Tyvärr kunde jag inte göra samma med frysen men jag arbetar nu på att tömma även den så nytt kan komma in. 


Tror vi klarar oss genom "fattigmånaden".
Allhelgonadagen till trots blir det bara serverat lite rester här idag. Senare ikväll blir det lite ris a la Malta med saftsås. Ganska gott. 

Det är inte många knop som behöver göras innan jag känner mig lite trött. Jag skyller på åldern, trots att jag vet att det kankse inte är hela sanningen. Lite utevistelse med promenad kankse indte skulle va fel.  Tror jag ska testa det någon dag.
Idag blir det inte. Det blir soffan och lite smarriga kakor, till detta en power nap.

Ha en fin lördag






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar