torsdag 11 januari 2024

mannen på taket



Idag stördes min power nap av ett ordentligt oväsen. Tittade ut och där, där stod han "mannen på taket. Nä nu pratar jag inte om filmen utan om den riktiga, livs levande mannen på vårt uterumstak. Tak och tak, han klamrade sig mer fast vid några reglar om det ska citeras rätt. Vad jag kunde se fanns inga säkerhetslinor!!!


Lite längre fram på taket ännu en man, också han utan säkerhet! Nåja, det gick bra denna gång. Vad som gjordes vet jag inte för efter mindre en haltimma lämnade männen taket tillsammans med lite rör och brädbitar.

Mannen min väntas hem snart efter en heldag i stallet. Stallsysslor och veterinärbsök stod på agendan idag. När han kommer hem blir det ärtsoppa. Det är ju trots allt rorsdag idag.

Nu ska jag ta den där avbrutna power napen om jag hinner.

Ha en härlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar