tisdag 9 januari 2024

flytt och namnsdag



Jag kikar lite i backspegeln idag. Inte så långt back, nä jag stannar vid den 9 januari 2021, det var dagen då Lomax flyttade. Efter tävlingskarriären var det dags att gå vidare. Resan gick till Vollsjö och till familjen som redan hade vår an Boss. 
Jag tror och hoppas att allt gått bra och han lever ett gott liv.  Det är ett tag sedn nu sen vi hae någon kontakt.
Här på bilden görs Lomax iordning för att resa. Klart att vi saknar honom, så som vi gör med alla våra hästar när de på ett eller annat sätt lämnar oss.

Idag är det Gunnar som har namnsdag. Känner bara en som heter Gunnar och honom hurrar vi för idag.  Han har tillika, sen en vecka tillbaka, blivit skåning. Välkommen hit Gunnar.

Här på Casa Prelata blir det spelkväll i dag. Grannarna välkomnas til spel och lite "gamla"kakor från nyår. 
Nu är det nytt spelår och jag måste skärpa upp så jag kankse kan vinna hela skiten detta år. Blir nog svårt, men försöka duger. Förra året vanns av mannen , 

Vädret idag är lite så där. Vinstilla men känns ändå lite kallt och ruggigt. Men, vad kan man begära av en tidig januaridag.

På nyheter och i media kavlas det ut om "kriget kommer". Det är minns sagt ledsamt att läsa. Vi kan väl bara hoppas på det allra bästa att fredan ska fortsatt råda.

Jag hoppas att ni alla får en fin dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar