lördag 13 januari 2024

gråa dagar är också dagar

Att det är grått ute idag är ingen överdrift. Det är kallt också. Därför stannar jag inne. Kakor, lite julmust och en och annan pralin framför TV:n får det bli. I och för sig inget ovanligt men mer ovanligt är att jag befinner mig i stallet. Jodå, jag har gjort oanmäld besiktning där idag.

Hemma från stallet kände jag att det var dags att vattna mina fina blommor som jag fick på min födelsedag. Jodå, jag har vattnat dem innan också men idag såg ja att den ena blommans knoppar var gula och intorkade. Dags för vattning alltså.
Ner i en kastrull med ljummet vatten där får den stå en stund.



Den andra av mina nya orchideer ser bättre ut, alltså inga torra knoppar. Den får stanna kvar i fönstret till imorgon.



Mannen och jag har käkat lite ärtsoppa till lunch idag. Så där om du frågar mig men mannen gillar.
Plättar blir det lite senare ikväll. Kanske med både grädde och sylt.

Jag hoppas ni alla har en riktigt fin lördag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar