lördag 23 juli 2011

höstlikt

vädret idag får en att tänka på hösten. Hämska tanke, vi vill ha mycket mer sol och värme. Känns liksom inte som sommaren har fått något riktigt fäste här i södra Sverige, läs Skåne, iår. Det har varit/är lite av varannnan dags väder. Så vill vi inte ha det. Fram solen och ge oss värme och energi.
När jag idag steg ut på vår uppfart såg det ut så här

Men har man semester går det inte att bara sitta och rulla tummarna, mycket finns att göra. För min del hade jag sedan några dagar tillbaka bestämt mej för att måla i kylrummet. Ni läste rätt JAG skulle måla helt själv bara lite hjälp med att tömma rummet först, sen kanske lite hjälp med att hitta och ta fram rätt färg, penslar och roller och vad som nu kan tänkas behövas. Så kanske jag behövde lite hjälp med att maskera. Nu var jag redo att sätta igång, fint skulle det bli och hyffsat fort skulle det gå.
Jag skred glad ihågen till verket och kunde för min inre syn se hur fint allt skulle bli.
Efter bara drygt en timma hade jag penselmålat tre bjälkar och någon list. Nu återstod bara fem väggar, ett fönser, två dörrar och ett tak.
Nu var det ialla fall dags för lite fika.
Efter fika gick Lasse med ut för att kika. Kanske var han inte helt nöjd eller så var han något förundrad för han erbjöd sej att visa på lite råd och tips. Alla tips och råd han hade fungerade tyvärr inte för mej. Jag får ont i armarna när jag sträcker dem uppåt, ser lite dåligt när det är vit färg, färgen droppar, penseln är för liten, rollern stänker osv. Hur slutade det då........ja gissa!!


Fint blev det ialla fall. Nu vilar hjälten efter väl utfört arbete. Inte ett dugg av hans egna arbetsuppgifter blev gjorda idag. Nåja han får väl göra dem imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar