onsdag 13 juli 2011

Hundliv

Kanske du, liksom jag för inte så länge sedan, inte har en aning om vad en Mudi är för någon ras. När jag först fick höra talas om denna fantastiska ras trodde jag först det var ett misstag, man menade nog Puli eller Pumi som jag båda kände till och hade sett IRL.
Min första reaktion var att varken söt eller snygg var den ju.......

Nåja på något vis hamnade den har underbara varelsen i vår lilla familj och det ångrar vi verkligen inte.

Tillsammans med goldenkillen Charley är dagarna i det närmaste fulla med lek och upptåg.

Här är några smakprov på hur deras dag kan se ut...


Om fint uppförande kan leda till belöning kan vi väl sitta så här vackert en liten stund.
Ett öra upp, man är ju ändå lite nyfiken på vad de säjer om en.


Pinnen är min, du får leta upp en egen.


Ja, jag letar och letar överallt men det finns ingen pinne kvar till mej


Bara han nu inte hittar mina pinnar


Nu leker och busar vi en stund


Nu fick jag allt honom trött, se han har redan somnat


vem var det som kallade mej vampyr?????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar