måndag 12 september 2011

Underbart höstväder

Hela helgen har det varit ett helt underbart höstväder, varmare än det var under sommaren. Nu har jag ju förstått hört att det inte så långt härifrån varit ett ordentligt åskväder med kraftigt regn. Denna gång blev vi förskonade och slapp ovädret. Vi tackar!
Det mesta av lördagen var jag tyvärr mestadels inomhus för att kurera min förkylning. Lyckades ganska bra och var fit for fight redan på söndag morgon då jag begav mig ut i "affären" för att ställa undan och förbereda lite inför kommande marknader. Mer och nya varor är beställda och en del har redan hunnit hit såsom praliner och honung. Nytt för iår blir österlenhonung från lokal producent.

I vårt uterum har nu våra vindruvor blivit både många och mycket goda, söta och heltkärnfria. Det är dags att skörda.


Snart är det också dags att skörda våra fikon, men de får sitta lite till.



Våra snälla grannar kom igår in med ett fång nyskördade rödbetor från deras köksträdgård.
Tack för dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar