onsdag 28 september 2011

Idétorka och utan motivation

Vad är det som har hänt?? Inte tycker jag det är roligt att blogga just nu inte ens tar jag några bilder med min nya fina kamera som jag egentligen är så glad och stolt över. Dagarna och veckorna bara rinner, eller rusar iväg är väl ett bättre ordval  i sådan fart att jag inte hinner med.
Jag känner mej helt matt när tänker på att det snart är dags för årets alla julmarknader och event. Det är nu hög tid att få hem alla varor som behövs. Inte ska det väl bli som förra året och faktiskt åren dess förinnan också att jag överraskas över att det redan är dags.
Nä nu gäller det att fokusera framåt!
Annars är det väl som vanligt här på gården. Det händer lite med byggadet av stallet som snart är helt klart och hästarna kan flytta in.
På fågelsidan har det hänt en del också, halva vår hönsbesättning har nu flyttat till förrre ägaren, enligt en överenskommelse vi gjort tidigare. Till oss har det tillkommit åtta nya unghöns/kycklingar av blandras. Trevliga och några ganska tama.
På fredag är det tänkt att vi skall åka iväg och kika på en ny kattunge, korsning norsk skogskatt, vår goe snälle "lillebror" blev tyvärr trafikdödad förra veckan.
Helgen blir det lite aktiviteter med barnbarnet Julia som kommer för att sova över, med sig har hon lilla Elsa, hennes trogna följeslagare.
Till bloggandet lovar jag att snart åtekomma, även med bilder, om det nu är någon som är intresserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar