söndag 27 november 2011

Advent



Advenststakarna är på plats i de flesta av våra fönster, två stjärnor har hittat vars ett fönster att så vacker hänga i.  Det låter ju kanske enkelt men icke, om ni bara visste vilken beslutsångest det varit. Vilken färg, form och modell skulle stakarna ha, var skulle det vara stakar och var stjärnor osv. Sen är det ju det klassiska med eluttag, förlängningsladdar och kopplingar, trasiga glödlampor skulle bytas i befintliga stakar och nya skulle köpas in. Vi saknar nu 4 röda och 2 vita advensstakar som skall inhandlas under veckan. Mycket pynt går åt till detta stora hus men mysigt blir det.
Julbaket fortsätter nu med klassiska mandelmusslor eller som min mor sa "tummakagor". Inte en av mina favoritkakor att baka precis men de liksom hör till. Degen till pepparkakor  är satt och skall bakas ut så snart det ges lite tid eller rättare mycket tid för det är ganska både tids och tålamodskrävande att baka pepparkakor tycker jag. Varför har jag nu bestämt mej för detta, jag slutade ju baka pepparkakor för tio år sen. Svaret är jag vet inte. Igår var det årets julmarknad på Jägersro ett inte alltför välbetalt jobb. Här kan man tala om kostar mer än det smakar.
Idag blir det julmarknad i Svedala men inte i egen regi utan för Kommunal/ABF om det nu går att genomföra. Vädrets makter är ju knappast nådiga.
Om jag inte blåst bort återkommer jag inom kort med lite mer bloggande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar