torsdag 24 november 2011

Redan torsdag



Fattar inte hur jag skall hinna med alla måsten innan advent och jul.
Fönstren borde varit putsade, så är inte fallet. Mörkt när vi kommer hem på kvällen så då känns det inte mycket lönt att försöka få till några rena och blanka fönster. Adventsstakarna och adventsljusen måste snarast inta sin plats, var nu den kan vara i detta första året på Ingatorp. övrig julpynt och juldekorationer får vänta till lite längre fram.
Helgen måste jag tillbringa med julmarknad både lördag (Jägersro) och söndag (Svedala) så där sprang de dagarna ifrån oss.
Baka är också en aktivitet som är inplanerad i min optimistiska agenda, får se hur det nu blir med den saken. Lussekattor, mjuk pepparkaka, tigerkaka, sockerkaka och finska pinnar är klara och placerade i frys och kakburk.
För första gången i mitt liv har jag försökt mej på att göra brunkål.......
Mycket arbete med oviss framgång.
Mer julmat skall förberedas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar