lördag 19 november 2011

Baka baka liten kaka

Igår fick jag för mej att jag nog skulle baka något. Alltid bra att ha tillhands i frysen om det skulle komma några oväntade gäster. Bor man som vi lite ute på landet är det ju inte bara till att springa iväg till konsum eller ICA för att inhandla lite kaffebröd. Frysen är alternativet och så fick det bli.
Det fick bli lite mjuka kakor, sockerkaka, mjukpepparkaka och marmorerad kaka eller tigerkaka som det i vissa kretsar också kallas. Det går ju mot jul och dessa är ju lite julkakor.


Nu är det ju också så med mej att jag kan om jag fått för mej något ha svårt att stoppa. Så var det just med min bakglädje den höll i sig även idag.  Iväg till byn ( Skurup) för att handla hem mer ingredienser för nu skulle det bakas igen.idag skulle det bli lussekattor.
Lussekattorna blev om jag får säja det själv ganska goda.
Alla bakverken är nu placerade i frysen så nu väntar vi bara på de oväntade gästerna för nu är frysen full och plats behövs för mer som skall tillagas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar