lördag 7 januari 2012

Förlorad dag.....

Gårdagen känns som förlorad. Mest beror det på att jag valde så fel saker att göra en extra ledig dag och inte ens slutresultatet blev bra. Inte hjälpte det att jag steg upp tidigt för att pipa iväg till den stora staden Malmö för lite planerad shopping. Va den nu så planerad....börjar faktiskt undra. 

För att jag inte skulle slösa bort så mycket dyrbar ledig tid gav jag mig iväg så pass att jag skulle vara framme vid affären när de öppnade, alltså stå och hänga vid låset s.a.s, sen in och hämta det jag redan visste jag skulle köpa och så iväg hem igen med min nya tekniska utrustning. Det behövde ju inte ta så lång tid. Nog kom jag i tid allt, en timma innan öppningsdags det var ju s.k söndag och affären öppnade kl.11.00 och inte 10.00 som jag var säker på.  Vad gör man (läs jag) då?? På parkeringen var ju inget kul att stå, det måste finnas någon affär som har öppet. Jodå Ica Maxi på stora Bernstorp dom har öppet. Inte för att jag behövde något men för att fördriva tiden kan jag väl strusa runt och kika lite. Potatis, svamp, grönsaker och tre tomma presentaskar var en del av de onödigheter jag kunde finna i denna affär. Nu var det dags att kila vidare till affären jag åkt in för att besöka men på vägen måste jag bara smita in om på Ö&B här kan ju finnas något "fynd" som bara kan va "bra att ha". Det blev det gamla vanliga som tvättmedel, tandkräm, rengöringsmedel och vad gör det väl att dessa produkter redan finns i vårat hem ibland till viss överdrift. Man kan ju inte gå in i en affär utan att handla något

Nu var jag ialla fall påväg till "min affär" Media Markt. En skrivare skulle inhandlas: tester och rön, prat med försäljare och allt pekar mot just den skrivare jag nu bestämt mej för och vilken jag också kikat på i affären vid minst ett tidigare tillfälle och låtit säljaren berätta i detalj om allt denna maskin är kapabel att utföra. Nu bara att leta upp en säljare, betala och äntligen få åka hem. Trodde jag...... säljaren lät artigt meddela att just denna modell var slut. Kan du inte ringa till Svågertorp och kolla var min desperata fråga.
På Svågertorp fanns ett enda exemplar kvar, men det räcker ju jag skulle ju bara ha en skrivare. In i bilen och iväg mot Svågertorp.
Allt i sin ordning, maskinen fanns i informationen reserverad i mitt namn, nu var det nästan bara att betala och åka hem med nyförvärvet. Först, vis från tidigare affärer, skulle jag se till att all vederbörlig kringutrustning köptes till, allt som behövs för att maskinen överhuvudtaget skall gå att intstallera och som inte finns med i paketet.  Kollade av med säljaren svårighetsgraden att installera nykomlingen när jag kommer hem. Superenkelt gör sig nästan själv på ett par få minuter är allt klart bara att tuta och köra.

Känner mig vid detta tillfälle glad, ja rent av lite upprymd men kanske ändå lite törstig. Som tur är befinner jag mig ju väldigt nära IKEA så det blir till att rusa dit in för en snabb fika.

Äntligen hemma!
Den vackra, kapabla tingesten skall nu intsalleras. Visst de första momenten går väl ganska båda bra och snabbt men eländet är ju trådlöst vilket gör att de flesta av utlovade funktioner inte fungerar om den inte installeras som trådlös vilket vi inte valt. Om den skall installeras som trådlös krävs ju en router vilket vi inte har någon.

Här sitter jag nu och funderar på om jag skall skaffa ett nätverk eller ha det som det är?????
Varför påpekade inte säljaren att jag måste ha en router/nätverk om den skall intsallers trådlöst.
Varför sa han inget om att alla funktioner inte fungerar om den inte installeras trådlöst?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar