söndag 1 januari 2012

Gott Nytt År



Vad skall man blogga om så här på årets första dag? Ja, inte vet jag.
Inte kan någon vara intresserad av hur vi firade nyåret, som en helt vanlig hemmakväll med gäster och lite godmat. Maten som bestod av varm brietårta med hackad tomat, paprika och marinerad vitlök serverades som förrät. Huvudrätten bestod av anka med alla dess tillbehör utom brysselkål som jag glömde servera.  Ankan var för övrigt uppfödd här på gården så det kan man väl säga är närproducerat. Varm fruktsallad med en underbart god gräddglass serverades (och åts) till efterrätt.
Lite kortspel, som jag gärna glömmer eftersom jag/vi ( vi spelade i par) förlorade vilket inte är ovanligt men tråkigt. Här till blev det lite drycker med eller utan alkohol samt frukt, godis och chips.
På tolvslaget tog vi med våra hundar, som INTE är det minst oroliga eller rädda för smällandet, med oss ut för att titta på fyrkeriet som jag tycker är ett vacker skådespel på håll.
Nu var redan det nya året, år 2012, här.
Vi hoppas och tror på ett riktigt GOTT ÅR.
Nää, inte vet jag vad jag skall blogga om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar