tisdag 10 juli 2012

Ingen riktig gunghäst


Danielle var ett skimmesto född hos oss för ganska många år sen .
Mitt minne av henne är att det var en snäll och timid häst som var lätt att hantera och fostra. Det fanns inte så mycket inlärnings-problem  med henne. Kanske var det också för att jag själv var yngre och såg inte faror och problem på samma sätt som nu när man på äldre dagar blivit både försiktigare och klokare.


Efter inridning blev hon ganska snart såld för fortsatt utbildning och sen ämnad som tävlingshäst.
Hur det gick sen vet jag inte. Undrar ibland hur det blev för de hästar som lämnat oss, men det får jag oftast aldrig veta, efter ett tag släpps kontakten med de flesta hästköparna, det är ju så det blir.

Har tyvärr inte någon bild på henne.
Nu menar jag inte att hon var en gunghäst men det får bli så här ändå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar