tisdag 25 februari 2014

Man borde kanske påta lite i trädgården




Flera av de personer som jag känner och som är lyckliga ägare till en trädgård, stor eller liten, har redan börjat påta i densamme. 
Dags att förbereda för vårens blommor. Rabatter ska rensas. Gångar krattas. Löv och kvistar som blivit kvar från hösten och vinterns stormar ska avlägsnas.
Det är dags att börja tänka på det nya för trädgården.

Själv har jag inte ens röjt färdigt bland vinrankorna i uterummet.
Förra sommarens planteringskrukor ännu inte rengjorda och förberedda för nyplantering. 
Visst var det nyss jag stängde dörren till trädgårdsredskapen. De skulle få vila sig där inne i förrådet en ganska lång stund. Nu är den stunden förbi. Känns som jag måste låsa upp och ta ny kontakt med trädgårdsredskapen.

Nää, jag tror jag gör som hönsen. Tar mig ännu en funderare, sen hoppar jag bildligt talat, upp på sittpinnen och tar mig en tupplur.

Det där med trädgårdsarbete är nog inte min favoritsyssla. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar