lördag 1 februari 2014

Himlen börjar spricka upp och solen försöker tränga sig igenom



Det är lätt att beskriva vädret idag. Det behövs nästan bara ett enda ord. GRÅTT!
Men så ser jag där högt uppe på den grå och disiga vinterhimlen....molnen börjar spricka upp och minsann så försöker solen att tränga sig igenom.

Allt känns med ens mycket bättre. Kan till och med ana att långt där borta är våren på väg mot oss. Vad jag längtar.
Inte för att vintern varit vare sig lång eller särskilt besvärlig men ändå. Vår är ändå alltid vår. Det är dit vi längtar. Åtminstånde gör jag det.

När jag sitter här inne på mitt arbetsrum hör jag takdroppet utanför och jag känner mig lite upprymd.
Det är töväder och solen försöker ta sig fram.
Jag fylls av arbetslust.

Det kommer att kännas fint att stå där i tvättstugan med all stryktvätten, kika ut genom fönstret som vetter mitt hästhagen, och bara se på när vintern tvingas ge vika. Kanske bara för idag eller någon dag men alltid något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar