söndag 27 november 2016

Jag tänker på dig, inte bara idag



Idag är det kattens dag. För mig är det självklart att mina tankar går extra mycket till Kungen.
Ja, katten "Kungen" alltså.
Han var verkligen en kung. Världsvan, artig och kunde verkligen föra sig i fint sällskap. han var den självskrivna gästen vid bordet. Jo, det är nog sant..han var lite bortskämd.

Han övervakade det mesta, hade stenkoll.
Han var snäll och omtänksam mot kattungar och andra katter men självklart var det på hans villkor.



Den dag då vi var tvungna att ta det svåra beslutet att låta honom fara till katthimlen bär fortfarande stor sorg i våra hjärtan.
Jag skulle ge så mycket för att få ha honom i livet under fler år. Nio år blev han innan njursten och hjärtsvikt blev för svårt för honom.
Hoppas han har det bra i sin himmel.
När jag tänker katt tänker jag Kungen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar