fredag 25 november 2016

träning som förr i tiden


Jag har försökt göra lite nytta idag. Longering av Birger, den nya hästen, stod på schemat.
Andra gången och jag är nog ganska säker på att det var/är en ny upplevelser för honom.
 Nya kommando och nya rutiner, det kändes kanske inte helt som det var en aktivitet han tyckte var störtkul


Nu vet jag att dessa bilder inte föreställer hästen och inte tränaren heller, men dagens övning fick mig att tänka tillbaka på hur det ofta kunde vara på den tiden då det begav sig. Då vi flitigt tränade både unghästar och tävlingshästar i lina.
Då hände det inte så sällan att knut-Olle (katten på bilden) störde arbetet genom att så ofta han kunde springa in i volten och försöka sno åt sig pisksnärten som ju släpade i marken. Mer än en gång har jag nog svurit och låtit några mindre snälla ord passera mina läppar.



Idag är Knut-Olle gammal och inte så aktiv längre. trots ålder och kanske någon ålderskrämpa var katten ändå på plats vid volten idag och kollade upp situationen.
💕
På ovanstående bilder försöker Julia på ett pedagogiskt vis förklara för Knut-Olle hur han ska ta sig genom kattluckan. Det är många år sen nu, Julia har hunnit bli 13 år och katten är 18 år och vet idag hur man tar sig in genom kattluckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar