söndag 3 december 2017

Julbordsdags



Igår var det julbordspremiär för vår del. Byakrogen i Skivarp stod värd för densamme. Här fanns, som det alltid brukar, mat i överflöd. Tänk om kunde äta obegränsat!  
Sillsorterna var många och överlag mycket goda. Redan här borde jag/vi begränsat oss i val av sort och mängd.


Kallskuret kan man ju inte gå utan. Skinka är väl en av julbordets höjdare om du frågar mig. Så var det ju syltor, korvar, pastejer, saltkött och en massa tillbehör.


Jag älskar Janssons freselse men när vi kommit dit fanns inte så mycket utrymme kvar i magen. Det fick bli en mindre portion än vad jag hade önskat. Köttbullar och prinskorv äts ju året om men detta till trots så slank det ner några stycken.




Mandelmusslor, grädde, ostar, kakor, godis, knäck , hemlagad konfekt, ja jag kan nog inte minnas allt.
Detta måste bara smakas av tillsammans med lite glögg.


Idag är det sanningens bleka verklighet. 
Ett ordentligt förhöjt blodsocker och huvudvärk var priset jag fick betala för detta frosseri.
Det blev för mycket av ALLT!


Men det som välte mig ur pinnen var absolut gottebordet.
Idag är en annan dag och jag får fira denna första advent med knäckebröd, grönsaker och te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar