torsdag 21 december 2017

mot ljusare tider




Nu vänder det enligt mina beräkningar. Vi går mot vår, om än väldigt sakta. Det är verkligen mörkt just nu. Redan klockan fyra på eftermiddagen har vi på landet kolmörkt.
Men låt oss först få njuta av jul och nyår (förhoppningsvis utan fyrverkerier).
I detta hem är julförberedelserna i takt. Allt går enligt plan. Kanske det blir något lite julgodis i morgon annars skippar vi helt enkelt den biten.
Jag är nöjd med mina (och mannens ) insatser denna dag. Mycket förberedelser avklarade, besök har vi haft och den nästan dagliga turen till köpcentrat är också avklarad. Vi ( läs jag) har bestämt att det ska skäras ner på mycket denna jul. Mannen har köpt hem vars en bingolott till uppesittarkvällen så det betyder att vi förväntar oss va färdiga med allt då. Bingolott har vi inte haft på jag vet inte när.
Ha en trevlig kväll och stressa lagom.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar