söndag 4 mars 2018

hyllning till en stor kung



94 gånger har vi idag fått njuta av fantastisk sport. VASALOPPET!
Segern gick även i år till Norge, men vad gör väl det Jag är verkligen ingen sportfantast och ser aldrig på TV-sport, då med undantag av just Vasaloppet.
Tänk att ställa sig på ett par skidor tillsammans med 14000 andra människor och ge sig iväg 9 mil på dryga fyra timmar. För mig mer än oförståeligt.
Själv kan jag inte hantera skidor men inser ändå att det krävs både styrka, mod, och jävlaranamma för en sådan tur. En hel del av motionärerna är därtill utrustade med en ganska stor portion dumdristighet.

Nog om Vasaloppet.

Livet går vidare här på landet.
Aktiviteterna idag är dock inte många. Det blir (som det brukar) lite soffhäng, en bra bok, lite pussel (tråkigt pussel har jag nu), lite handarbete i form av en igår upphittad påbörjad påskduk. Den har säkert legat i handarbetskorgen i minst sex år. Kanske det blir några stygn på densamme i hopp om att den om några år ska stå färdig och kanske pryda påskbordet.



Som om detta inte skulle vara nog så upptäckte jag att det FATTAS MÖNSTERBESKRIVNING, den har jag förlagt. Är det måntro därför arbetet inte är färdigbroderat??
Jag ger upp!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar