onsdag 27 juni 2018

sommarscenen är här

Bildresultat för fotboll











Ikväll startar visst sommaren på riktigt. I vart fall i Svedala som ikväll startar med scensommarkväll, ett (enligt Svedalaborna) säkert sommartecken.

Vi, kretsen kring våra tävlingshästar, har haft starthäst på Jägersro idag. Heman Cross blev 4a, vilket vi innerst inne inte va helt hundra nöjda med. Nu hör till saken att vi med största sannolikhet är bortskämda med fina prestationer och placeringar. För all del, 4a är inget att skämmas över. Nä, vi ska nog va lite mer ödmjuka och tacksamma över allt fint vi fått och får va med om tillsammans med våra fyrbenta vänner och idoler.

Sen är det ju fotboll för hela svenska folket. Tydligen en "viktig" match ikväll. Va vet jag. Mitt intresse för fotboll är mindre än noll, så fick jag det sagt.

Jag tar mig en tallrik jordgubbar, går en lång promenad med hundarna och sen soffhäng. Sämre kan man ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar