tisdag 12 mars 2024

kanske........

Nu är jag här igen. Jag kommer och går.
Idag har vi haft herrbesök.... Jo på riktigt. Det dök upp snickare idag som ska åtgärda uterummet. Inte en dag för tidigt. Sen den 22 november har vi väntat på iordningställande.


Ja, själva hantverkarna ser jag inte så mycket av. Långa frukostar och materialinköp gör arbetsdagen kort. 


Men, röran i uterummet vittnar om att något är på gång.

Guldkatten däremot gillar visst snikaren. Fick till och med klappa på katten. Inte så vanligt. Det måste betyda att det är en bra person.

 I dag blir det också en tillbakablick till den 12 mars 2013. Hela 11 år sedan. Tänk vad tiden.
Barnbarnen Maja och Linus firar sina gemensamma födelsdagar.

 Idag är Maja 19 år och Linus 16 år.  Stora ungdomar nu. Snart vuxna.

Att det är korvarnas dag idag kommer att gå helt oförbemärkt förbi hos oss.

Här kommer det serveras levergryta. Inte så många jag kan fresta med den menyn så bild blir det inte.

Nu ska jag gå ner i köket och kolla om arbetarna återvänder, eller var det allt för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar