söndag 7 april 2013

så här har jag tillbringat en ledig söndag



Tidigt upp som attan. 
Trots att det blev sen lördagskväll. Middagsbjudning hos goda vänner brukar bli sena denna gång inget undantag.
Förresten, igår åt vi en helt underbar fläskfilegratäng med en gorgonzola/ädelostsås som bara gudarna kan ha skapat.

Nåväl idag är ju som bekant en annan dag och det blev deklaration, bokföring och redovisning under flera förmiddagstimmar innan det hela var någorlunda under kontroll.

Eftersom jag behövde ha ett USB ledigt imorgon satte jag igång att föra över filer och information från USB till extern hårddisk och till CD-skiva.
Det var väl ungefär här som det började gå utför.
Det fungerade helt enkelt inte som jag ville eller hade önskat.
Här försvann nu en massa timmar.

Plockat ägg, tvättat några maskin tvätt, strukit ett par skjortor, dammsugit, tvättat golv, rastat hundarna, vaktat på föl och mamma i hagen och käkat en del godis är några andra saker jag också hunnit med denna lediga söndag.

Tänk om jag kunde göra som Arja, vår lilla förtjusande höna. Hon har helt sonika gått och lagt sig och vägrar stiga upp.

Ja, jag ska inte klaga. Jag har ju faktiskt fått sålt en av mina äggkläckningsmaskiner som jag inte har bruk av.

Får väl vara nöjd med dagen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar