onsdag 24 april 2013

vårstorm och nyfödda kycklingar



Nya kycklingar födda idag.
Fick för mej att äggen var tomma denna gång, så fel jag hade.
Förra kullen fick flytta ut till hönshuset igår och så var det ledigt i barnhägnet för dessa nya krabater.
Som jämförelse är tändsticksasken en liten ask. Vikten på kycklingen är väl i det närmaste obefintlig.


Innan den lilla kycklingen såg dags ljus för första gången levde den här inne.
Kan tänka att det är en stor kraftansträngning att ta sig ur detta skal.
Än mer förvånad är jag över att den fått plats där inne.


Nu får jag allt göra någon mer nytta än plocka med kycklingarna.

Om man sitter här inne och tittar ut får man lätt för sig att det är ett strålande vårväder därute. 

När man sticker ut näsan blir man varse annat, nästan full storm och det känns inte riktigt så varmt som termometern visar alltså 9 grader i vårt fall.
Trots detta ska jag nu ge mig ut och hänga lite tvätt. Den kommer förmodligen torka snabbt om den nu inte blåser iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar