fredag 15 november 2013

Glädje..............veckans ordspråk



Visst finns det mycket att vara glad över.
Tänk att ha ha förmånen att få vakna varje morgon och ha ett jobb att gå till. Känna sig behövd. Göra skillnad.
Själv har jag förmånen att få ha ett jobb där jag kan hjälpa människor som är mer eller mindre utsatta. Att finnas till när någon behöver stöd eller hjälp.

Tänk vilken lycka och ynnest att få vara frisk. Kunna ta hand om sig själv, göra egna val, kunna se, höra och ha en fungerande motorik.


Det är inte självklart för alla ha ha sin frihet. Kunnna röra sig fritt och få uttala sin åsikt. 

Att ha mat på bordet och tak över huvudet är inte för alla en självklarhet.

Inget är för litet att vara glad över

Tror jag skulle kunna ägna större delen av dagen att beskriva vad JAG har att vara glad över men jag nöjer med mig detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar