fredag 8 november 2013

Vissa händelser har man svårare att glömma






En av dem är när vi för något år sedan beslutade att flytta hönshuset.

Ja, kanske inte flytta mer utöka hönsgården med ännu ett inhängnat område.
Sagt och gjort. Den inhägnad som fanns på annat ställe på gården monterades ner och så var det bara att bära iväg den......
Bara och bara förresten. Den var ganska tung. Fel igen. Den var ohyggligt tung. Den var så in i bänken otymplig att det var med ytterst stor möda att tre personer ens kunde hålla den upprätt. Stillastående alltså!!
Nu skulle eländet tillika flyttas genem hela vår trädgård till baksidan av huset där resten av hönsgården finns.
Sambon kunde naturligtvis inte se några svårighet med flytten, men det kunde vi andra. 
Skratt blandades med gråt, svordommar och jämmer. Någon blev skadad ( vilket gav upphov till skratt enligt vad bild visar)  Att det var en riktigt varm sommardag som för ovanlighetens skull var totalt vindstilla gjorde naturligtvis inte slitandet mindre jobbigt.
Själv klarade jag mig ganska bra. Mitt uppdrag var visst att dirigera och komma med glada tillrop och att tala om hur de andra skulle utföra sina uppgifter.
Jag hade ju faktiskt det tunga ansvaret att se till att det blev fint till mina höns

Nåja hönsgården kom på plats och står där än i dag.
Hoppas dom uppskattar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar