onsdag 6 november 2013

Trött och lite lat



Men visst är det väl så vi alla kan känna oss ibland.

Idag är en sådan dag. Åtminstånde för mig.
Jag är helt enkelt lite slö.

Jag skulle kunna tänka mig att ha en egen liten koja att kliva upp i. Ligga där uppe och slötitta på vad som händer där nedanför. Sträcka på mig och kanske ta en liten power nap. 
Ungefär som Ingalill gjort. Hon gör föresten så de flesta kvällar. Men, så fort hon anar att det vankas något gott är hon på språng.
Ikväll blir det en liten bakelse till kvällsfikat. En Gustav Adolf bakelse. Det är ju den dagen idag. 
Det är jag säker på att varken Ingalill eller någon av de andra katterna vill missa. Inte hundarna heller för den delen, men där har veterinären lagt in sitt veto. Inga sötsaker eller onödiga mellanmål. Det har uppstått ett viktproblem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar