fredag 25 april 2014

inget ont utan det har något gott med sig.......




Eller man kanske kan säga inget gott utan att det har något ont med sig.

Så tycker vi det är just med Magnolian och dess vackra blommor.
Knappt har knopparna spruckit upp och slagit ut på bar kvist förrän de trillar ner till marken som stora vackra snöflingor i ljust rosa och vitt.

Varje morgon är det en stor hög med nedfallna blommor alldeles utanför vår köksdörr.Nu är ju inte detta någon stor katastrof men sambon tycker det är trist och tjatigt att sopa och sopa och hela tiden kommer det ner fler.


Så har maskrosorna också gjort entré i vår trädgård och på vår sommaräng.
Vi är kanske inte som de flesta då det kommer till just maskrosor.
Vi gillar maskrosor. Detta ogräs som sprider så mycket sommarkänsla. 

Maskrosor är vackra (enligt vår smak)

Idag har jag också satt ut några få pelargonier. Kanske väl tidigt men kunde inte vänta. Det finns ju som tur är fler att köpa om det nu skulle gå illa för dessa.

I mitt fönster i arbetsrummet surrar just nu en fluga. Just flugor är kanske en av sommarens mindre attraktiva gäster. 
Här skulle jag faktiskt kunna ta till våld ( ond bråd död för flugan) om det nu var så att jag mindes vart flugsmällaren från ifjor tagit vägen.
Ny måste skyndsamt införskaffas.

Det är väl vad som hänt i mitt liv just idag.
Klagar inte. Det är alldeles lagom både med spänning och arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar