lördag 5 april 2014

Varför inte använda en lördag till något bra


Jag vill ju helst vila och slappa när det är lördag eller söndag. Eller annan ledig dag. 
Men idag har jag faktiskt gjort lite mer av de s.k nödvändiga tingen.

Skåpsluckor och element i kök och hall har fått en rejäl rengöring. 
Fattar egentligen inte hur det kan bli så smutsigt. Vart kommer allt damm och fett ifrån? Jo jag vet....det blir av naturliga orsaker fett i ett kök men jag städar faktiskt inte så sällan. Tydligt är dock att det bör göras oftare.

Att element blir särskilt smutsiga hos oss är ju heller ingen överraskning. Vi har ju trots allt två hårfagra hundar av modell större som med förtjusning vilar just mot elementen. Förmodligen för att det är varmt och skönt där. 
Skulle kanske stänga av elementen och sätta reglagen på kallt, då vill de kanske inte ligga där med sina smutsiga pälsar tryckta mot vägg och element? Nä, jag skojade bara. Klart att jyckarna ska det varmt, skönt och mysigt.

Så har vi såna där rostfria vitvaror (kyl, frys, spis och diskmaskin) Ett sånt otyg. Alltid fingrar och fläckar.
Det som borde vara så lätt att rengöra tar faktiskt längst tid av allt.

Efter en sådan förmiddag är vi värda något gott. 
Cocosbullar! 
Nya, färska och helt fantastiskt goda. 

Det här kommer att bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar