onsdag 2 april 2014

ledig dag vid havet



Bestämde mig för en promenad vid havet idag. Kanske inte den bäst valda dagen precis. Det blåste ganska rejält och ingen värme var det. 
Men en promenad vid havet är alltid avkopplande. 
Nu var jag inte ensam där på stranden om ni nu tror det. Nä då, där promenerade ganska många trots lite ogynnsamt väder.
Havet visade sig från en något irriterad sida verkade det som. Vågorna dånade in mot stranden och havet var fullt av skummande gäss. Himlen var grå, nästan svart på sina ställen. Riktigt gråväder. Dock inget regn.

Långt borta kunde jag skönja en båt. En båt på väg bort. Min gissning är att det var färjan mellan Ystad-polen.
Glad är jag att jag inte var med ombord. Jag blir ju sjösjuk över vågorna i ett vattenglas. Nä, båtar inget för mig. Jag är en stadig landkrabba.


Nåja det var trots allt en fin liten promenad. Men det var skönt att åter komma in och sätta sig i bilen. Starta upp, sätta på värmen och så fortsätta min färd.
Jag var ju på väg vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar