måndag 7 april 2014

påsk, min favorithögtid


Vet absolut inte varför men påsken är nog min favorit högtid.
Nu kanske ni tycker att jag har helt fel. Ni kanske tycker att jul, nyår och varför inte midsommar är större. Mycket större och pampigare på något vis.

Så kan det nog också vara men påsken för mig är något ljust, våren är ju på väg. Den som vi alla längtar så efter.
Jag har i vart fall bestämt mig. påsken ÄR min favorithögtid.

Trädgården har fått lite av påsksmyckning redan så i morgon kommer jag att gå loss inomhus. Få se vad det kan bli

Först ska jag försöka sova så många timmar det går. Är ledig imorgon så det finns inget krav på att stiga upp i ottan. Men, som det oftast blir så vaknar jag väl ganska tidigt och kan inte somna om. Då är det ju lika bara att kliva ur sängen och få något gjort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar