måndag 21 april 2014

Min sambo gillar damer


Sambons favorit

Nu har sambon fått ögon för andra damer.
Han gillar damer med form, färg och figur.
Jag är ganska säker på att han skulle kunna tänka sig att dra hem mer än en ny dam till detta hem. Det är jag naturligtvis tvungen att sätta stopp för. 
Det blir både trångt och inte minst kostsamt. Nej, det blir inga fler damer i detta hem.

Nu pratar jag naturligtvis inte om damer från människosläktet. Nej då, nu gäller det damer i keramik. Damer som han nog blev lite betuttad i  under vår konstrunda som vi gjorde i fredags.
Visst var de både vackra och fina, men också ganska dyra. Nu pratar vi prisklass kring dryga åttatusen kronor (styck alltså). 
För dyrt tyckte vi.

Kanske min favorit
Ett hjärta i sten och glas fångade faktiskt min uppmärksamhet och intresse. Dock hos en annan konstnär. Men, inte heller här blev det något köp. Prisklass vet vi inte.


Ett annat objekt som tilltalade kanske oss båda var den lite mer alldagliga och vardagliga skapelsen av trädgårdskonst i form av en blå fågel. Heller inget köp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar