söndag 2 september 2018

bacon och svamp


Tror kanske inte att grisen känner sig så sugen på att fira idag...det är internationella bacondagen och om jag vore en gris skulle jag känna mig aningen hotad en dag som denna.

Det är visst också svampens dag idag. Då får vi leta upp en liten karlJohan här bland höstlöven.

Själv har jag en helmysig dag i uterummet. Inga måsten, bara soligt och lagom varmt. Lägg därtill gott att fika och en bra bok då är lyckan nästan gjord. 

Lite pyssel vid datorn kan det väl också bli. Det är nog dags att ta tag i det där med släktforskning igen efter flera månaders uppehåll. Tycker det är ganska avkopplande med släktforskning. Vet naturligtvis inte nyttan med allt jobbet, men det skapar  lite nyfikenhet. Kanske hittar jag något intressant.
Några mer planer för dagen har jag inte. Tar dagen som den kommer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar