onsdag 5 september 2018

det stora gula varuhuset



Det stora gula varuhuset fick igår besök av mig och Anna. Kanske inte Gekås i Ullared är det superhäftigaste resmål jag vet men det är helt ok.
Igår vara Anna och jag där!
Det är ju vida känt att Gekås är, förutom stort, även billigt eller kanske som de själva vill mena, billigast. Må så vara, men dyrt blir det allt. Tusenlapp efter tusenlapp och vi höjer inte ens på ögonbrynen. Här på Gekås känns det liksom helt ok att spendera en halv eller hel månadslön utan vidare.


Det mesta finns på Gekås, men jag måste nog ändå tycka att den fika som erbjuds i deras egen cafeteria inte är så värst berömvärd. Ganska torftig och lite dåligt utbud. Bättring önskas från oss i vart fall.
Men visst, Anna blev nöjd med sin räkmacka och obòy med extra allt.



Vi väljer inte heller att äta vår lunch i deras restaurang. Typisk IKEA- mat.  Inget för oss.
Det blev Thai-buffé och lite sushi




 Vi var ju där för att handla, och det gjorde vi.
Här är det hundarna som fått fyllt sin kundvagn.
Hästarna fick också en, kanske ännu större. I vart fall dyrare.



När dagen var slut somnade jag sött i soffan. Med värkande ben och tom plånbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar