torsdag 6 september 2018

min favorithäst



Vi möttes av denna pampiga byggnad när vi rullade in på ridgymnasiet där hästen nu tillfälligt bor.

Äntligen fick jag träffa honom. Måste erkänna att jag saknat honom även om jag inte varit aktiv inom hästsporten på länge och även om jag hyser det största förtroendet för hans fodervärd. Jag vet att han har det bra och att man tänker utifrån hästens bästa. Ibland kan dock ett råd från erfaren häst och fullblodsmänniska va på sin plats. Då är det bra att fodervärden lyssnar och tar till sig.


Byggnaden är skolans ridhall med läktare och restaurang. Imponerande!



I ett av de runda stallen har Boss sin box.
Ganska mysigt när hästarna kan se varandra på ett bra sätt.


Redan när vi gick in i stallet förstod vi att här råder ordning och reda. Allt finns uppsatt på tavla vid ingången. Här står allt som är av vikt. Var resp häst står, vilken hage, de dagliga sysslorna och vem som utför vad. Det står också vilken ridgrupp och vilken häst de ska rida. 


Alla hästarna genomgås varje morgon. Bra där.

Så här ser det ut i stallet och stallgången. Mysigt, luftigt och ljust.

Här har vi så Boss
Att matte har med sig äppple gör visst inget. Ganska gott faktiskt.

Mamma, pappa och en födervärd som verkligen älskar hästen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar