fredag 6 januari 2023

årets första fredag

Helg igen. Nu är det trettondagen som regerar. Inget vi firar men ändå.
Årets första arbetsvecka är nu avklarad (för de som arbetar på schema )
Nu är det väl så att julen är över. Nästa vecka ska vårt lilla julpynt plockas undan. Ska bli riktigt skönt.

Regnet fortsätter ösa ner. Riktigt hundväder! åh, vi som just nu är med hund. Stackars mannen.
Mannen som inte är så van att stiga upp i ottan eller promenera i ösregn flera gånger per dag. Men allt har ett slut, snart är vi åter lata pensionärer frammför TV:n.

Så här såg min födelsedagsbukett med tulpaner ut denna gång.


Dubbla och krusiga. Lite papegojestuk men ändå inte riktigt.

Idag, en vecka efter mottagandet ser de ut så här


Gillar de vita men är kankse lite besvikna över de gula som verkade va så tunga att de föll över vaskanten och dog.


hur som så älskar jag verkligen tulpaner i alla dess former och färger. Det ska bli en underbar vår att frossa av dessa skönheter.

Har idag tagit fram ett nytt pussel, men frågan är om jag ska lägga just det. Mörkt och murrigt och kanske inte så optimalt för min syn. Får väl ta en funderare, annars finns det ju att välja mellan.

Nä, nu ska jag återgå till det jag är bäst på. att göra INGENTING

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar