fredag 20 januari 2023

en fredag så bra som någon


På tal om totalt ointressant information som jag visade igår är jag tillbaka på samma tema. Idag ska jag visa att jag numera har en personvåg även i duschen på övervåningen. 
Kan kankse va bra om jag snabbt på morgonen vill veta vad vikt jag bär på.

Så har jag brottats med min dator denna dag. Den är så slö ibland, läs oftast, att det är rent bedrövligt. Ny måste snart till.
Funderade lite tidag på hur livet innan datorernas intåg i min värld såg ut. Då skrev man(läs jag) brev med penna på ett papper som sen svenska postverket ( jo, för det var på deras tid ) åkte iväg och levererade.
Senaste privatbrevet jag skrev vill jag minnas var till en f.d. kollega och god vän i Norge. Henne minns jag som både rolig och vänskaplig.
Ett mer officiellt brev ( handskrivet)var väl när vi skrev under vårt hyreskontrakt för snart fem år sedan.
Dagbok har jag dock inte skrivit förrän i dator- åldern om man nu kakn räkna bloggandet hit.
Men jag skriver ändå gärna och tror och tycker att jag oftast har en läslig handstil. Nöjd med den. 
Men, det jag numera mest skriver är nog ändå inköpslista. Så här års står det ofta tulpaner och semlor, eller fastlagsbullar som jag egentligen vill benämna denna godsak.

Nä, vet ni, jag måste nog ge mig in i duschen nu.
Det är liksom ingen vanlig fredag. Det är dags för REVY.

Ha en fin dag och en härlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar