söndag 8 januari 2023

mot sitt slut......



Detta är kanske inte det mest välformade ljuset av alla.
Ljusstaken är från loppisen igår och den gillar jag verkligen. Vad beträffar ljuset så är det kanske av snålhet jag väljer att behålla det eller så är det för jag tycker det är ganska kul

Ljuset placerades i staken i morse och ja visst......


blev ju ganksa festligt när det tändes. Gillar både ljus och stake.


Ja, det är helgen som går mot sitt slut. Jo, även "Vikings" vistelse här hos oss. Idag ska han åka hem till sin familj. Mest glad blir nog Guldkatten. Ha hund i huset är inget han längtar efter.

Det har varit en söndag i pusslandets tecken kan man säga.
Igår i loppisen får jag ett nytt "jobb", att lägga några pussel (barnpussel) för att kolla att allt fanns med. Mannen tyckte han kunde hjälpa till, så i dag blev det lagt två små pussel.



tror faktiskt han tyckte det var lite kul ( med betoning på lite kanske)
resultatet blev detta ......


 Inte illa...

Nu hade ju mannen förvisso lite hjälp. Jag hjälpte till att sortera lite men mest hjälp hade han kanske av den här killen......



Guldkatten!!

På tal om hund och katt så såg det ut så här i eftermiddags....



I samma rum, förvisso en bit i från varandra.

Nä, nu ska jag klä på mig och så är det dags att låta bilen rulla mot Åkarp och avlämmna en styck Viking.

Ha en fin söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar