lördag 14 januari 2023

loppis igen

Tre loppisar har mannen och jag besökt idag. Inget kom med hem! Ganksa bra gjort av mig.
Igår kom dessa grillbestick med hem...


Härligt! Nu kan grillsäsongen komma när den vill.
Nya bestick , grillkol/briketter finns hemma och grillkött finns i frysen.
Vad väntar vi på? Jo, kanske solen och en aning varmare.




Grillat blir det inte idag. Nä det blir slowfood

Här under det svettiga locket döljer sig tomat och kycklinggryta. Dofterna känns lovande så det blir nog bra det här.

Kvällen ska sen avslutas på bästa sätt. Det blir spelkväll med grannarna. Nu VILL jag vinna. Ska i vart fall göra ett seriöst försök.

Fem ord som beskriver min vecka som hittills gått: regn, regn, regn, regn, regn.
I morgon är dock tanken att ajg ska gå ut på en promenad. Hoppas nu det inte stannar vid tanken.
Jag kan ibland känna mig lat. Men, lathet är ett väldigt starkt ord så jag föredrar att kalla det selektivt deltagande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar