lördag 2 september 2023

egentid


Idag känner mig nöjd med utträttat arbete. Diskat en maskin, tvättat en maskin, förberett maten till ikväll, förberett till picknick i morgon och så cyklat till affären och handlat.
Solen värmer och det är ett helt underbart höstväder. Vad kan väl då gå fel. Inget! 
Nu kan jag med gott samvete luta mig tillbaka i solstolen med min bok, ett glas vatten och plommon som vi fått av vänner. Det enda som fattas nu är väl någon liten pralin eller ett glas Mojito. 
Städning får vänta, pussel får vänta nu blir det bara mys.

Katten däremot har valt att stanna inne. Kanske tycker han att det är för varmt eller så är han trött efter att ha vaknat okristligt tidigt för att högljutt beställa mat från sina människor. Så var den sovmorgonen över!

Idag ska jag förska uppföra mig som en helt normal människa....


kommer jag att lyckas?? Nä kankse inte men en stund kanske.

Hoppas ni alla får en underbar dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar