torsdag 28 september 2023

Smått och gott

Känner mig ganska nöjd med dagen faktiskt. Gick till sängs vid 02 inatt och klev upp först klockan 10.00. åtta timmars bra som. Känns toppen.
På dagens to lista stor bland annat göra kåldolmar och kålpudding och köra en maskin tvätt. Check på detta.


här är kåldolmarna klara och kålpudding står i ugnen. Blir nog bra det här.
Resten av dagen ska jag göra så lite som möjligt. Något eller några kapitel i min bok, försöka hitta rätt bland några pusselbitar och så leta reda på något läskigt att sreama. 
Till detta skulle det smaka utmärkt med lite godis. Jo, jag har lösgodis hemma men skulle naturligtvis inte käka så mycket av just detta. Men jag kommer att falla för trycket. Mitt eget tryck. Jag bara ska ta en eller kanske någon bit.
Helst skulle godissålen vara inlåst bakom lås och bom men det aktar jag mig för, för då kan jag inte komma åt.


Så är det ju inte så snyggt med ett saket i vardagsrummet. Kassavalv med hänglås vore kanske ett alternativ, men då skulle jag säkert slarva bort nyckeln.

Mannen är i vårt grannland Danmark i ett för honom angeläget ärende. Det handlar INTE om alkoholresa.
Vädret är så vackert idag att det sälert blir en angenäm resa. Hoppas!!!

Jo, vi hade ju spelkväll igår. Två spel som vi brukar och det blev en seger till mannen och en till mig. 
Jag hatar att förlora så tur jag kunde roffa åt mig en seger även om det var med mycket liten marginal.

Ha en fin dag. Jag finns nog här i morgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar