lördag 16 september 2023

helgmys



När lördagen komer vill man kanske ha lite helgmys. Helgmys kan väl för många va lång sovmorgon med eventuellt lite frukost på sängen. Nää, det är inget för mig. Jag fördrar att kliva upp tidigt, idag blev det 06.19  Alldeles lagom om du frågar mig.
Men vem skulle inte vilja ha en sådan här bil. Den blir man glad av.


Guldkatten väljer en stunds vila i uterummet. Där innanför fönstren är det ännu varmt och skönt. Detta gillar han. Han vill inte bli störd.



Jag bestämmer mig för att ge det vackra höstvädret en chans. Kanske är det sista gången denna höst det är varmt nog att sitta ute och läsa.
Det blir en ny bok idag. Ny för mig alltså. Boken kom ut 1966 så den har några år bakom sig.



De gulnande sidorna minner om detta. Undrar hur många som läst just denna bok före mig? 

Jag tar mig en kopp varmt te och så är det dags att hänga lite tvätt. Jag chansar på att det är tillräckligt varmt för tvätten att torka. Annars får den väl komma in i uterummet.

Mannen är iväg till Danmark. Dags för en av våra hästar att start efter en ganska lång period som konvalecent. Hur det ska gå har vi naturligtvis ingen aning om men hoppet och önskan om ett gott resultat finns ju alltid.

Jag känner mig klar med lite av mina sysslor för stunden. Ännu en kopp te och kankse lite riskakor eller varför inte en bit äppelsockerkaka från igår. Ja, det får väl duga.

Ha en fin helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar